Zet u zich ook in om Nederland dementievriendelijker te maken?

Valt het u ook wel eens op dat sommige klanten “even de weg kwijt zijn, een aantal keer hetzelfde vragen of vergeten af te rekenen, per ongeluk iets laten vallen of overdreven lang lopen te zoeken”. Het kan maar zo zijn dat deze klanten last hebben van dementie. Immers, ouderen blijven langer thuis wonen en in het ergste geval en onbewust bijdragen aan één van de grootste maatschappelijke problemen van vandaag de dag. Namelijk Dementie

Om winkels  toegankelijk te maken voor mensen met dementie, waardoor deze klanten  respectvol worden benaderd en geholpen, heeft RINnovatief samen met Thuiszorgorganisatie Home Instead het programma ‘Dementie Vriendelijke Omgeving’ ontwikkeld. Dit programma heeft als doel medewerkers bewust te maken van de rol die zij op zich kunnen nemen als een winkel bezocht wordt door klanten met dementie. Wat is eigenlijk dementie? Welke vormen neemt het aan en welke consequenties heeft dat voor de oudere en mantelzorger? Allemaal vraagstukken die tijdens de training besproken worden. Maar ook:

Hoe herken ik dementie en spreek ik klanten met dementie op een respectvolle manier aan? Welke rol moet ik aannemen om er voor te zorgen dat deze klanten zich op hun gemak voelen.  Hoe kom ik in contact met familie en mantelzorgers.

De training betstaat uit een theoretisch gedeelte (inzicht)  en een praktijksessie (oefenen in handelen bij constatering) en duurt plm 2 uren. Na de training ontvangt iedere werknemer een deelname certificaat en zal uw winkel voorzien worden van een ‘Dementie Vriendelijk Omgeving’ sticker op het raam.

Heeft u interesse in deze training of wilt u meer weten? Neem gerust contact met ons op 024-7676280 of via info@rinbv.nl.

Bookmark the permalink.